10 september 2013

BurgumRun 2013

Afgelopen zondag heb ik meegedaan aan de BurgumRun. Na twee wedstrijdloze maanden deed ik mee aan de 16,1 km. Voor mij een trainingswedstrijd want de echte topvorm hoeft er pas te zijn op 13 oktober tijdens de 4 mijl. Samen met Janetta, Jan, Weit, Elly, Tini, Geeske en Erik was er een grote delegatie van Loopgroep Nienoord afgereisd naar Friesland.

Om 14u was de start. Ik startte behoudend en wilde tempo 4:00 min/km lopen om niet te verzuren en om de laatste kilometers te kunnen versnellen. De eerste 10 kilometer kon ik in een groepje mee. De kilometers gingen iets sneller dan gepland maar het voelde solide aan. Vervolgens handhaafde ik het tempo maar verslapten de anderen zodat ik alleen kwam te lopen. Echter even later begon ik achterblijvers van de 10 kilometer in te halen zodat ik me niet eenzaam hoefde te voelen in het uitgestrekte Friese landschap. Vanaf kilometer 14 ben ik voluit gegaan. De laatste kilometers gingen in respectievelijk 3:36, 3:38 en 3:40. Uiteindelijk finishte ik in 1:01,50 en daarmee snoepte ik 2 minuten van mijn PR af. Een prima resultaat voor nu dat veel vertrouwen geeft voor de 4 mijl.

Janetta pakte overigens de eerste prijs bij de dames op de 16,1 kilometer en Elly werd derde. Daarmee was het feestje compleet en werd loopgroep Nienoord serieus op de kaart gezet in het Friese Burgum.

Garmin details

1 opmerking:

Anoniem zei

Goed bezig Dorus!

Nog even en je wordt een vaste podiumklant voor de wedstrijden in het noorden!