16 februari 2015

Wildervank 15 km

De Valkema winterloop. Niet eerder meegedaan, maar een wedstrijd van het loopcircuit is altijd de moeite waard. Na een iets mindere periode vandaag een serieuze testloop voor de halve van Haren op 7 maart alwaar het moet gebeuren. Ik had samen met Ad van Erp afgesproken om 3.55 min/km te gaan lopen. Ik zou wel iets sneller moeten kunnen maar voor vandaag leek mij dit een strak plan.

Na de start liepen we eerst anderhalve ronde op de atletiekbaan. We vertrokken vanaf de tweede lijn en zaten gelijk op het juiste tempo. Desondanks zakten we flink terug in het veld. We lieten ons niet gek maken en al vanaf kilometer twee begonnen we mensen in te halen. In het eerste deel hadden we de wind in de rug en ging het erg makkelijk. Halverwege sloegen we rechtsaf en kwamen we op een lastige strook, het 'Nedmag Betonpad'. Dit betekende 1,3 km buffelen met de wind pal tegen. We sloten aan bij Marcel Stoffers en Robert Jullens. We draaiden uitstekend rond, ik waande me even in de voormalige ONCE ploeg tijdens één van de befaamde ploegentijdritten uit de TDF. Het enige wat ontbrak was een schreeuwende Manolo Saiz 'venga, venga venga'. We hielden, door de goede samenwerking, het tempo netjes vast op 3.55 min/km. Na de lastige strook kregen de wind meer van de zijkant. Iedereen kon zich handhaven in de waaier. In de laatste drie kilometer wapperde Robert Jullens er af en passeerden we Henk Olijve. Ad kon de hele race goed meekomen, op de atletiekbaan hield ik nog even in, om een eventuele sprint van Ad op te kunnen vangen. Hij liet mij echter netjes voorgaan. 

Het ging vandaag erg goed. Ook tegen de wind in voelde ik me sterk. In Haren is het echter een stukje verder en moet het een stapje harder. En of dat gaat lukken? We gaan ervoor!



Geen opmerkingen: