04 januari 2015

Nieuwjaarsloop de Wilp

Sinds 2007 doe ik al mee aan de Nieuwjaarsloop in de Wilp met als beste resultaat mijn overwinning van vorig jaar op de 10 km. Het doel van vandaag was titelprolongatie. Echter ´coming man´ Bert Bos was ook van de partij. Hij verslaat me vanaf november op alle afstanden dus de kans op succes schatte ik op voorhand klein in. Als Ajax tien keer tegen Barcelona speelt wint Barcalona negen keer en in deze vergelijking ben ik dan Ajax.

Bert sloeg vanaf de start gelijk een gat. Ik liep de eerste 2 km in 7.10, hij zat ongeveer 75 meter voor me. Vanaf 3 tot 5 kilometer kregen we de wind vol van voren. Bert leek snelheid te verliezen en rond het 5 kilometerpunt kon ik zelfs aansluiten. Dat had ik vooraf niet gedacht. In eerste instantie versnelde Bert weer iets en kwam ik aan het elastiek te hangen maar vanaf 6 kilometer kon ik redelijk gemakkelijk volgen. Zou Bert en slechte dag hebben? Ik besloot om vanaf 8 kilometer maar eens aan de boom te gaan schudden, jammer genoeg zonder resultaat. Het resulteerde wel in een kilometer van 3.29 en volgens Bert zijn Polar zelfs in 3.20. Enfin, ik kreeg hem er niet af. Bij het kerkhof, in de laatste kilometer, plaatste Bert zijn versnelling en deze kon ik helaas niet pareren. Hij pakte zo'n 15 meter en stond deze niet meer af. Ik finishte in 36.19 op het officieel opgemeten parcours van 10.122 meter.

Garmin details
Hieronder een video van de start met slomotion beelden gemaakt met een Iphone 6. Ideaal voor loopstijl analyse.





Geen opmerkingen: