30 november 2013

Intersport Superscore cross Norg

Eindelijk na anderhalve maand stond ik weer aan de start van een wedstrijd. Na de 4 mijl zou ik deelnemen aan de Berenloop op Terschelling. Helaas werd deze loop, terwijl ik al op de boot zat, afgelast. Ik ben fanatiek blijven trainen met als doel een scherpe tijd (1.21.xx) op de halve marathon te lopen op 28 december in Blijham om ´knallend´ het jaar uit te gaan. De Crossloop van vandaag in Norg paste mooi in deze voorbereiding als ferme trainingsprikkel. In gezelschap met ex AH collega en hardlooptalent (4 mijl in 28:51) Anje naar Norg afgereisd.

Het startschot klonk om 14.45u, een kwartier later dan gepland. Ik vertrok van de 8e rij en dat was te ver van achteren. De eerste kilometer was het een hele opgave om op de smalle paden mensen te passeren. Ik moest een heel arsenaal inhaalmanoeuvres opentrekken om iedereen op een nette manier te passeren. Toen dat eenmaal gelukt was miste ik de aansluiting met gelijkwaardige concurrenten en was het een solorace tot aan de finish. In de tweede en derde ronde kon ik nog veel mensen inhalen. In de eindsprint pakte ik good old Henry Perdok en uiteindelijke finishte ik in 33min30sec (rondes van 11.05 - 11.10 - 11.15). Dit was goed voor een 15e plaats in de categorie.

Het parcours was nat en glibberig. Ik had mijn gewone wedstrijdschoenen aangetrokken en achteraf bleek dit een ongelukkige keuze. Op grote delen van het parcours had ik geen ‘tractie’ en voelde me als een formule 1 auto op slicks in de regen. Ik kon op deze stukken de power die ik had niet kwijt. In de heuvelzone was het gelukkig niet glad en kon ik wel goed doortrekken. Ik denk dat spikes me minstens 30 seconden tijdwinst hadden kunnen opleveren....

Anje finishte in 41min28sec en was daarmee 17 dame van de 72 en 8e in de categorie. Klasse gedaan en er zit nog veel meer in!


Komende zaterdag staat de Nienoordcross op het programma en dan gaan de spikes wel aan!


Garmin details
Uitslagen

Geen opmerkingen: