16 september 2012

Natuurloop Meerwijck

Zondag 16 september ben ik samen met Janetta en Jan Jelle afgereisd naar Meerwijck (Kropswolde) voor de natuurloop (10km). Om 11 uur werd er gestart voor de 11e loop van het Univé Loopcircuit, de tegenhanger van Runnersworld loopcircuit.
Ik aan het versnellen (ronde 2)

Alvorens het daadwerkelijk zondag was, was ik per ongeluk zaterdagochtend 15 september ook al naar Meerwijck gereden. Ik had namelijk woensdag even snel op www.loopjeloopje.nl gekeken en ik verkeerde in de veronderstelling dat de loop op zaterdag gehouden zou worden. Toen ik echter op zaterdag om 10.15 uur het bij de plaats van inschrijving arriveerde waren er geen hardlopers, dranghekken, supporters, afzettingen, kilometerbordjes of wat ook maar iets was met hardlopen te maken heeft te bekennen. Al snel kwam het besef, ik was een dag te vroeg….  STOM, STOM, STOM!

Janetta
Enfin, vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen! Na een korte gezamenlijke warming-up nam ik plaats in het startvak. Ik had vandaag het plan om behoudend te starten om in de slotfase het tempo op te schroeven richting 4 mijl tempo. Het ging vandaag heel lekker en heb me goed (voor de verandering) aan mijn plan gehouden. De twee ronden van 5 km gingen in respectievelijk 20min05sec en 19min26sec. De tweede ronde kon ik veel mensen passeren en op souplesse blijven lopen. De laatste kilometer door het zand was helemaal genieten. Daar mijn behoudende start kon ik op dit zware gedeelte van het parcours doorversnellen wat resulteerde in een laatste kilometertijd van 3min33sec. Uiteindelijk kwam ik over de finish na 39:31 en dat op een parcours met heuvels, strand en veel bospaden.  Met slechts een  gemiddelde hartslag van 165 BPM zijn dit goede voortekenen van de 4 Mijl!
Jan Jelle

Vervolgens heb ik Janetta en Jan Jelle aangemoedigd in hun laatste kilometer. Ook zij hadden beiden behoudend gelopen en hebben een goed gevoel aan deze prachtige Natuurloop overgehouden. Tegen inlevering van je startnummer kreeg je als extra’tje nog een bidon of een petje mee, onze dag was geslaagd!


Volgende week is het weer feest. Dan is de ZuidhoRun in jawel…. Zuidhorn. Aangezien deze loop deel uitmaakt van de clubcompetitie van Loopgroep Nienoord verwacht en hoop ik dat veel ‘Droavers’ van de club aanwezig zijn. Tot volgende week!

Geen opmerkingen: