20 april 2015

Cascaderun 2015

Wederom lopend voor het team van Wolthers Jagersma deed ik zondag voor de derde maal mee aan de Cascaderun Hoogeveen. Twaalf dagen eerder liep ik, ook in Hoogeveen, een testwedstrijd. Tijdens deze wedstrijd, de Primera de Haan 4 mijl, liep ik zowaar een PR. De dagen daarna werd ik verkouden en kreeg ik last van mijn keel. Gelukkig bleef het bij verkoudheid.

Tijdens de Primera de Haan run liep ik tempo 3.28 min/km. Ik hoopte vooraf wederom dit tempo te kunnen lopen. Na de start gelijk rap weg. De eerste kilometer exact in 3.28. Ik startte vanaf de 6e lijn en haal veel mensen in. Na ongeveer 3 kilometer sluit ik aan bij Kasper Wulff, teamgenoot. Samen met Arie (bekende Hoogevener, iedereen riep zijn naam) komen we halverwege door op 14.20. Vanaf hier krijg ik het zwaar. Arie neemt de kop. Mijn kracht vloeit weg. Ik ben blij dat ik Arie kan volgen. Af en toe hang ik aan het elastiek maar gelukkig weet ik steeds weer aan te sluiten. De kilometertijden lopen helaas op tot 3.39 en zelf een dramatisch 3.45. Mijn stiekem gehoopte eindtijd van 28.30 zit er vandaag niet in. In de voorlaatste kilometer begint Arie het tempo op te schroeven, gestimuleerd door de snelste 10 mijl lopers die ons voorbij komen. Met nog 1000 meter te gaan komen we door op 25.30. Een tijd onder de 29.00 is nog mogelijk. Brutaal loop ik Arie voorbij in een ultieme poging om deze grens te slechten en om sowieso mijn tijd van vorig jaar te verbeteren (29.04). Het eerste lukt niet, het tweede wel. Na 29.03 kom ik over de finish. Één tel sneller dan vorig jaar.

Het was niet mijn dag vandaag. De power die ik 12 dagen geleden had, had ik vandaag slechts de eerste 3 kilometer. Daarna was het 'overleven'. Desondanks niet opgegeven en zo toch nog een PR kunnen lopen. Dat stemt tevreden. Als team zij we als 5e geeindigd. De absolute topper was Bert Bos in 27.48. Kasper finishte enkele seconden na mij in 29.22. Jannes liep helaas iets minder dan vorig jaar maar wist nog knap onder de 30.00 te finishen. Michiel zat daar iets boven.

Geen opmerkingen: