30 juni 2015

Onstwedderomloop, op de weg terug

Nadat ik op 10 mei de 4 mijl van Sneek had gelopen kreeg ik last van de kuit. Gedwongen door deze blessure heb ik vervolgens voornamelijk gefietst. Dit paste ook goed in het schema, mede omdat ik 25 mei de Elfstedentocht moest (nouja, ik wilde het zelf) fietsen. Rond 1 juni heb ik de hardlooptraining weer opgepakt. De eerste wedstrijd die volgde was de Oud Alteveerloop op 10 juni in Nieuwe Pekela (eindtijd 39.00, niet best!). De vorm was behoorlijk weggezakt. Ik voelde me als een TDI zonder injectie. Inmiddels zijn we twee weken verder. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Ik start vanaf de 5e rij. Zoals altijd is het dringen. Vijftig meter voor me lopen Henry Perdok en Jacob van der Meulen. Na vier kilometer sluit ik aan en weet ik ze te passeren. Het voelt goed, waar ik het in Pekela na 5 kilometer al begon te lijden, voelt het nu ontspannen aan. Ik weet het verval te beperken (9.17, 9.23, 9.26 en 9.33 rondjes 2,5 km) en kan zodoende nog een aantal plaatsen opschuiven gedurende de wedstrijd. Uiteindelijk finish ik na 37.41 en dat is alweer 1.19 sneller dan twee weken geleden. Op naar de 36.xx!

Conclusie, vorm kun je snel kwijtraken maar ook snel weer terugvinden!

Geen opmerkingen: