07 november 2015

Plantsoenloop 2015

Afgelopen dinsdag liep ik een 5 km testloop bij Loopgroep Nienoord in 18.23. Ruim boven mijn PR van 17.02, precies één jaar geleden gelopen. Vervolgens liep ik de zaterdag nadien ook de Plantsoenloop in 30.18. Kon ik daar vandaag in de buurt komen?

Meteen vlot van start wat resulteerde in een eerste kilometer van 3.36. Vervolgens duik je het Plantsoen in en volgen de heuveltjes elkaar in snel tempo op. Na 2 kilometer vloeit de macht al weg door de (te) snelle start. Het voelt zwaar. De resterende 6 kilometer is het ploeteren. De kilometertijden variëren van 3.55 tot 4.07. Pushen lukt niet meer, ik herstel zelfs een beetje. Ik handhaaf mijn positie en kom relatief fris over de streep, althans ik ben snel hersteld. En niet onbelangrijk, ik ben slecht 1 minuut langzamer dan vorig jaar. Relatief gezien gaat het al weer beter dan dinsdag.

Komend weekend start ik in Scheemda en twee weken later in Norg. Hopelijk kan ik de stijgende lijn vasthouden! Tot kijk!

Garmin details

Geen opmerkingen: