06 december 2015

Nienoordcross

Een nat veld, een pittige bult en vier rondes van 2,5 kilometer, daaruit bestaat de Nienoordcross. In het startvak zie ik Edwin Slijkhuis. Hij is vandaag topfavoriet. Daarnaast zijn stadjers Frank Janssen en Rutger Duursma present. In Norg, één week geleden, zaten ze beiden ruim één minuut voor me. Gelukkig heb ik vandaag het thuisvoordeel ;-)

Frank vliegt uit de startblokken. De eerste kilometer pakt hij brutaal de leiding voor Edwin. Ik pak de derde positie. Even later neemt Slijkhuis de leiding over en hij pakt binnen mum van tijd een grote voorsprong. Frank blijft binnen schootafstand. In de tweede ronde passeert Duursma mij op de bult. Ik laat een gaatje maar tegen de wind teruglopend naar start/finish sluit ik gemakkelijk aan. Met de wind in de rug weet ik hem definitief te lossen. Tot nu toe ligt het tempo onder de < 4.00 min/km, zeer acceptabel voor mijn doen in een cross.

In het vervolg van de wedstrijd probeer ik het gat met Frank te dichten. In de derde ronde weet hij iets uit te lopen maar in de vierde ronde kruip ik naderbij. Ik weet tot op 80 meter te naderen na 9 kilometer, helaas ben ik niet bij machte om het Frank echt lastig te maken. Toch weet ik met een soepele tred en een goed tempo te finishen. De eindtijd is 39.12 en een mooie derde plaats als eindresultaat. En in relatief opzicht harder gelopen dan de concurrentie in Norg. Thuisvoordeel? Iedereen bedankt voor de aanmoedigingen!


Geen opmerkingen: