11 september 2016

Run van Winschoten 2016

In de aanloop naar de 4 mijl nog een goede test, de Run van Winschoten. Ik doe mee aan de 10 x 10 estafette voor Loopgroep Nienoord. Ik heb de eer om als laatste te mogen starten. Het is iets voor zessen als ik mag vertrekken. Ik neem het stokje over van Arjan Zantinga.

Iedereen die al gelopen had klaagde over te warmte. Ik vertrok daarom behoudend. Na één km wil ik m'n tussentijd checken.... oeps ik ben vergeten horloge aan te zetten! Nu dan alsnog de chrono ingedrukt. De twee en derde kilometer gaan in tempo 3.55. De zon is inmiddels behoorlijk gezakt. Het is nog wel warm maar ik heb er geen last van. De stralingwarmte van de zon is weg en dat scheelt enorm. Het kan daarom wel wat sneller. Ik loop erg lekker, heb de focus op kort grondcontact, de kniehef en de arminzet. En wat extra motiveert, ik haal heel veel teams in! We schuiven dus nog lekker op als Loopgroep Nienoord. Tot de slotkilometer loop ik tempo 3.46 min/km. In de laatste kilometer heb ik genoeg over om flink te versnellen. Ik besluit met een kilometer van 3.33 en finish in een tijd van 37.42. Een heerlijk opgebouwde race welke veel vertrouwen geeft. Het tempo moet uiteraard dan wel flink de hoogte in maar dat gaat goedkomen....!

Uiteindelijk zijn wel als 21e gefinisht van de 220 deelnemende teams. Bedankt voor deze mooie teamprestatie medelopers!

Garmin details
Uitslag estafette 21ste plaats.

Geen opmerkingen: