24 juni 2018

Halve marathon Sneek

Zaterdag 23 juni ben ik samen met Jan en Tini naar Sneek geweest voor de halve marathon. Nadat we Tini haar startnummer hadden opgehaald op het sportcomplex in Sneek, gingen we per bus naar de start in Heerenzijl. Je loopt dan vervolgens bovenlangs het Sneekermeer terug naar Sneek. We waren erg vroeg in het startgebied, omstreeks 17.30u. Om 19.00u was de start pas. Gelukkig scheen het zonnetje en waren er een hoop bekenden. Onder wie Marco, Joost, Jan Jelle en Henk van LG Nienoord. De tijd ging daardoor snel voorbij. Voor we het wisten was het 19.00u.

Na het afgaan van een gastoeter (nauwelijks hoorbaar) mochten we vertrekken. Ik wilde behoudend starten maar ochjee, ik bleek m'n horloge niet om te hebben. Dus je raadt het al, dat kwam niks van terecht. De eerste 5 km gingen in 19 minuten en 40 seconden. Ik kwam samen te lopen met Jos Boomsma. Hij gaf aan dat hij met een eindtijd van 1.25,00 erg tevreden zou zijn. Dit leek mij een strak plan. We spraken af zolang mogelijk tempo 4.00 min/km (15 km/h) aan te houden. Op lastige stukken deden we om en om kopwerk. Dit ging fantastisch. We konden enkele te snel gestarte lopers achterhalen. Vanaf 17 kilometer nam Jos niet meer over, hij had het zwaar. Ik had nog iets over en zette nog wat aan. In de 19e kilometer kregen we nog een aquaduct voor de kiezen. Omlaag ging perfect maar weer omhoog was op de tanden bijten. Vanaf daar was ook bij mij het beste er vanaf. Gelukkig was ik er bijna. Twee kilometer pijn lijden is te overzien. In de voorlaatste kilometer haalde ik Remon van Lunzen zelfs in (een topper, had blijkbaar z'n dag niet). Dit was een welkome stimulans om ook de laatste kilometer flink door te trekken. Ik zag de klok nog op 1.23 staan tikkend naar de 1.24. Sinds 2015 heb ik niet meer in de 1.23 gelopen. Dolblij bereikte ik de finish. Achteraf bleek mijn eindtijd 1.24,04 te zijn. Waarschijnlijk was de tijdmeting bij de finish iets te laat aan gezet. Dit mocht de pret niet drukken. Met hamburgers en bier werd het sportieve succes gevierd en bleef het nog lang onrustig is het bruisende Sneek.

Naast mijn eigen succes hebben alle LG Nienoorders goed gelopen met bovendien twee prachtige PR's: Marco (1.32 PR!) en Joost (1.38 PR!).


1 opmerking:

Unknown zei

Mooi verhaal lopen gaat je goed af maar het schijven ook.